Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Στρατηγική blog marketing: άμεση διαφήμιση ή δικτύωση?

(This is a post about blog marketing, web marketing, on line marketing)
Πολλοί επιχειρηματίες ή διαφημιστές που δουλεύουν για επιχειρηματίες, χρησιμοποιούν το blogging για να κάνουν άμεση διαφήμιση των προϊόντων τους, προσπαθώντας με κάθε δημοσίευση να πετύχουν πωλήσεις. Μιλάνε συνέχεια για τα προϊόντα τους, πόσο καλές τιμές έχουν, κάνουν προσφορές για τους αναγνώστες του blog, γενικότερα χρησιμοποιούν στο blog marketingόλα τα παραδοσιακά εργαλεία της προώθησης πωλήσεων και της άμεσης διαφήμισης. Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιούν και το facebook (social media marketing). Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι bloggers και –επιτρέψτε μου να πω- δεν είναι ούτε καλοί πωλητές / διαφημιστές. Η στρατηγική τους είναι τελείως λάθος και η προσπάθειά τους δεν θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Έχουμε ήδη πει, ότι το blog marketing έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία και λειτουργία από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, γιατί είναι διαδραστικό και επομένως δεν απευθύνεται σε παθητικούς δέκτες αλλά σε ενεργούς χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι –σε αντίθεση με αυτόν που παρακολουθεί μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο- ο blogger παρακολουθεί μόνο τις σελίδες που θέλει κι επίσης, «κάνει κλικ» μόνο στις διαφημίσεις που του τραβούν την προσοχή. Αν λοιπόν θες να επικοινωνήσεις –για οποιοδήποτε λόγο, εμπορικό ή όχι- με bloggers, το πρώτο που χρειάζεσαι είναι το ενδιαφέρον τους και η προσοχή τους! Αν το blog σου δεν έχει ενδιαφέρον, απλούστατα σε αγνοούν. Όσο όμορφα κι αν παρουσιάζεις τα προϊόντα σου, όσο ελκυστικές προσφορές κι αν κάνεις, δυστυχώς δεν θα διαβάζει κανείς το blog σου, αν δεν είναι καταρχήν ενδιαφέρον. Και δεν μπορεί να είναι ενδιαφέρον, αν γράφει μόνο για τα προϊόντα σου, όσο καλά κι αν είναι αυτά.
Βέβαια, πολλοί επιχειρηματίες κάνουν το λάθος να πιστέυουν πως τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την επιχείρησή τους, θεωρούν δηλαδή δεδομένο το υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος για τα προϊόντα τους. Η ίδια η πραγματικότητα αλλά και δεκάδες καταναλωτικές έρευνες τους διαψεύδουν: τα περισσότερα προϊόντα είναι γενικά χαμηλού ενδιαφέροντος και μόνο στιγμιαία μπορεί να αποκτήσουν υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος.
Αυτό σημαίνει ότι, αν επιμένεις στις αποκλειστικά διαφημιστικές δημοσιεύσεις (on line advertising), θα τις διαβάζουν το πολύ-πολύ αυτοί που τη στιγμή εκείνη ενδιαφέρονται να αγοράσουν κάποιο από τα προϊόντα σου. Αν η δεν βρουν αρκετά ελκυστική την προσφορά σου, δεν θα μπουν καν στον κόπο να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και πολύ περισσότερο να επισκευθούν την επιχείρησή σου. Βέβαια, κάποιοι από αυτούς θα αγοράσουν τελικά. Είναι όμως αυτό το μεγαλύτερο κέρδος που μπορείς να έχεις από το blog marketing?
Σίγουρα όχι! Αυτό είναι ένα περιστασιακό και τυχαίο όφελος. Χρησιμοποιώντας όμως το blog marketingαποδοτικά, μπορείς να χτίσεις αυτό που όλες οι επιχειρήσεις ονειρεύονται: brand loyalty! Δηλαδή να έχεις «πιστούς πελάτες», «φίλους» της επιχείρησης, που σε οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν να αγοράσουν κάτι από τα είδη της επιχείρησης, δεν θα ψάξουν καν αλλού. Θα το θεωρούν αυτονόητο ότι θα αγοράσουν από σένα, θα σε εμπιστέυονται.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι γράφουμε το blog ενός καταστήματος με γυναικεία ρούχα. Τι μπορούμε να γράψουμε? Φυσικά για τα ρούχα που πουλάει και τις τιμές, να βάλουμε φωτογραφίες κλπ. Αυτά όμως προκαλούν μόνο στιγμιαίο ενδιαφέρον. Αν όμως εμπλουτίσουμε το blog με ο,τιδήποτε αφορά τη γυναίκα –και έχει σχέση με τη μόδα φυσικά- θα αποκτήσουμε μόνιμες αναγνώστριες που στη συνέχεια θα γίνουν πιστές πελάτισσες, γιατί θα έχουν «φιλική» επαφή με το κατάστημα, θα το εμπιστέυονται. Μπορούμε να γράφουμε για τη μόδα γενικά, για το τι φορούσε στην «τάδε» δεξίωση η «Χ» διάσημη ηθοποιός, συμβουλές styling και πολλά άλλα. Σημασία έχει να είναι ένα blog που να συναρπάζει τις γυναίκες!
Φυσικά, δεν είναι σωστό να μη κάνουμε καθόλου διαφημιστικές δημοσιεύσεις. Η σψστή αναλογία είναι, δύο ποστ γενικού ενδιαφέροντος προς ένα διαφημιστικό. Αλλά ακόμη και ένα προς ένα δεν είναι λάθος.
Κάθε φορά που κάνετε μια δημοσίευση, να θυμάστε: αρκεί μόνο ένα «κλικ» για τον blogger για να φύγει από το blog σας. Κι αν φύγει δυο –τρεις φορές, είναι αμφίβολο αν θα επιστρέψει ποτέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου