Σάββατο 15 Μαΐου 2010

Το web marketing και το DVD της Μαριάννας Ντούβλη: sex and the city in blogosphaire!

Και σίγουρα τώρα θα αναρωτιέστε: "τι σχέση έχει το web marketing με τη Μαριάννα Ντούβλη, τα "ροζ" (ως κατακόκκινα!) DVD, το λεσβιακό sex, και τις σκηνές αυτοϊκανοποίησης ζουμπουρλούδικων πορνοστάρ?". Καμία απολύτως! Κι αυτό ακριβώς είναι το θέμα μας!
Καμία απολύτως σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα στο internet marketing ή το blogging και τις διάφορες φτηνιάρικες ιστοριοειδησούλες της σειράς, είτε έχουν να κάνουν με διάφορες σταρλετίτσες, είτε με την προσωπική ζωή επωνύμων, είτε με εντυπωσιακά σενάρια αρρωστημένης φαντασίας (π.χ. "Μέσα στους επόμενους έξι μήνες, γιγάντιος αστεροειδής θα συγκρουστεί με τη Γη!"), που χρησιμοποιούνται συστηματικά σε blogs και ειδησεογραφικά sites, με μοναδικό και προφανή σκοπό, την πρόσκαιρη αύξηση της επισκεψιμότητας. Καμία απολύτως σχέση, μόνο που πάρα πολλοί "κατά λάθος" bloggers κι επίδοξοι Μπερλουσκόνι του διαδικτύου δεν εννοούν να το καταλάβουν.
Η απορία είναι πραγματική, ερώτηση που μου έκανε πελάτης μου: "αν χρησιμοποιήσουμε στο περιεχόμενο του blog μου, πιο "γαργαλιστικά" θέματα, δεν θα έχουμε όφελος από την αύξηση της επισκεψιμότητας"? Όχι. Κατηγορηματικά όχι -δεν είναι θέμα αρχών αλλά η αλήθεια- κανένα απολύτως όφελος, ίσως μάλιστα να υπάρξει και ζημιά. Ο λόγος είναι πολύ απλός κι έχει να κάνει με τη "διαδραστικότητα" του internet και με την ενεργητικότητα των χρηστών του, ζητήματα για τα οποία έχουμε πολλές φορές μιλήσει.
Ένα σοβαρό blog -είτε είναι προσωπικό είτε επαγγελματικό- έχει μια θεματολογία κι ένα συγκεκριμένο κοινό. Ακόμη κι ένα προσωπικό blog που ο συγγραφέας του γράφει ό,τι του κατεβαίνει στο κεφάλι, με θεματολογία που μπορεί να ποικίλει  από συνταγές μαγειρικής κι επισκέψεις σε μουσεία, μέχρι συζυγικούς καυγάδες και ξεκατίνιασμα μεταξύ φιλενάδων, έχει τους αναγνώστες του και το στυλ του. Αυτό είναι πολύ πιο έντονο σε ένα επαγγελματικό blog που αναγκαστικά δεσμεύεται από μια θεματολογία. Δεν μπορεί ένα blog επιχείρησης τυροκομικών προϊόντων να ασχολείται με τις νέες ανακαλύψεις της ΝΑΣΑ. Θα είναι εκτός θέματος.
Ας πάρουμε για παράδειγμα, αυτό που ήδη έχουμε δει σε παλαιότερες δημοσιεύσεις μου, ένα κατάστημα γυναικείων casoual ρούχων. Η γκάμα των θεμάτων που μπορεί να ποστάρει, είναι πραγματικά τεράστια: μόδα, celebrities, pop idols, τέχνη, θέατρο, σινεμά, τηλεόραση, μουσική και night life, life style, προσωπικές σχέσεις, sex, γυναίκα και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Σε τι λοιπόν μπορεί να βλάψει κι ένα ποστάκι για το dvd της Μαριάννας?
Ας δούμε καταρχήν αν μπορεί να ωφελήσει σε κάτι. Σίγουρα με ένα τέτοιο θέμα, θα αυξηθεί κατακόρυφα η επισκεψιμότητα του blog. Μόνο η επισκεψιμότητα όμως, όχι κι η αναγνωσιμότητα. Γιατί αυτοί που θα μπουν στο blog, θα περιμένουν να δουν και κάποιο ανάλογο... φωτογραφικό ρεπορτάζ! Δεν θα θέλουν φυσικά μια ανάλυση π.χ. "πόσο προσβλητικό είναι το πορνό για το γυναικείο φύλο"! Το πιθανότερο λοιπόν είναι πως θα φύγουν από το ιστολόγιο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Και φυσικά δεν θα ξανάρθουν, αφού το περιεχόμενο του blog δεν τους αφορά.
Ακόμη όμως κι αν τυχαία, κάποιοι από αυτούς που θα μπουν στο blog για να δουν το συγκεκριμένο θέμα, ανήκουν στο target group της επιχείρησης, πάλι δεν θα υπάρχει όφελος . Γιατί στο ίντερνετ όλα κινούνται ταχύτατα και ο χρήστης είναι που καθορίζει αυτές τις ταχύτητες. Όταν κάποιος αναζητά ένα συγκεκριμένο θέμα, ακόμη κι αν γυρεύοντάς το πέσει πάνω σε κάποιο blog των γενικότερων ενδιαφερόντων του, δεν το διαβάζει. Γιατί, εκείνη τη στιγμή ψάχνει κάτι συγκεκριμένο. Δεν θα κάτσει να διαβάσει το περιεχόμενο ενός blog που δεν έχει αυτό που ψάχνει τη συγκεκριμένη στιγμή, απλά για να δει αν έχει κάτι άλλο που τον ενδιαφέρει.
Φανταστείτε το ίδιο μαγαζί, να έχει στη βιτρίνα του μια ανακοίνωση που να γράφει: "ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΩΤΙΚΟ DVD ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΝΤΟΥΒΛΗ". Σαφώς θα μπει πολύς κόσμος μέσα. Πόσες πιθανότητες όμως υπάρχουν κάποιος από αυτούς, αφού δεν θα βρει το dvd, να πει "ας πάρω ένα τζινάκι για την αδελφή μου!"?
Άρα λοιπόν, δεν θα ωφεληθεί σε τίποτα η συγκεκριμένη επιχείρηση (και κάθε άλλη) αναπαράγοντας πιασάρικα θέματα, άσχετα με το περιεχόμενο του επιχειρησιακού blog. Μπορεί μάλιστα να "πέσει" και στα μάτια των μόνιμων αναγνωστών του blog οπότε θα έχει και ζημιά. Προσπαθώντας να ξεγελάσουμε το κοινό του internet δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτα. Ποιότητα, συνέπεια σε αυτό που κάνουμε και ειλικρίνεια είναι ο μόνος δρόμος για την επιτυχία στο web marketing. Όσο κι αν αυτό φαντάζει υπερβολικά ρομαντικό στις μέρες μας, είναι η αλήθεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου